ett helvete i taget

Livet, tankar, inredning och underlig sjukdom

Tortyr

Publicerad 2017-01-18 18:48:49 i Allmänt,

Att vänta på provsvaren är tortyr. 

Ju närmre dagen D man kommer så blir ångesten bara värre. 

Jag vet att jag på fredag kan ringa och få mina resultat. 

Men jag får inte veta innan den 14 feb vad det innebär. 

Jag brukar vara mästare på att googla men i detta fallet vågar jag inte. 

Så när jag ligger här jätteförkyld så är det väldigt lätt att tro det beror på att testerna är kassa och jag är dödligt sjuk. 

Nu tänker ni att jag målar fan på väggen. 

Men gör jag det? Tänk dig själv att du får veta att ngt är fel på ditt blod. 
Du känner dig inte sjuk. 
Så åker du på en förkylning från helvetet. 
Ingen annan i din närhet har varit sjuk. Du har inte träffat folk på flera veckor. 
Du har en ångestsjukdom. 

Då, är det lätt att tankar kommer. 
Tankar du inte kan styra över.

Jag har ju bestämt mig från början att fram tills läkaren säger annat så är jag frisk. 

Motsägelsefullt?
Japp, så är det med ångesten.
Den är allt annat än rationell. 

Så jag gör som vanligt. Väntar på att ångesten ska lägga sig så jag kan återgå till att inte tro jag ska dö. 


Dax att snyta näsan och kolla ytterligare en Falkfulm. 

Du glömmer inte bort att du är bäst på att vara du. 
❤❤❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela