ett helvete i taget

Livet, tankar, inredning och underlig sjukdom

Rattfylleri

Publicerad 2017-01-17 23:00:12 i Allmänt,

Allt började som vilken dag som helst. 
När jag släppt av barnen vid skolan och är på väg hem, blev jag lite orolig över bilen framför. 
 
Körde långsamt, hackigt, vingligt och körde mit rött inte mindre än 3 gånger inom loppet av 2 km. 
 
Strax efter 3:e rödljuskörningen stod polisen vid sidan av vägen. Jag hann tänka "hoppas de stannar honom", innan de slog på blåljuset. 
 
Precis som jag lärt mig för många år sedan när jag tog körkort så blinkade jag och svängde till kanten för att släppa fram dem. 
 
Men det var MIG de stoppade!!!
Jag som endast var skyldig till att ha hamnat bakom en bil som visade tydliga täcken på påverkan av.. något. 
 
Otrevligare poliser än dessa två får man leta länge efter. 
 
Jag tycker att vi har en bra poliskår i Sverige. Men dessa två var undantagen som bekräftar regeln. 
 
summa summarum vart iaf 1000kr i böter pga obetald skatt!! 
 
När jag köpte bilen för några månader sedan så skulle skatten inte återgå till fd ägare utan handlaren LOVADE att den skulle vara skattad i ett år. 
 
Eftersom det var del av dealen har jag inte funderat på att inget inbetalningskort med skatten kommit. 
 
 
 
När jag blev ledsen och inte längre kunde hålla tårarna tillbaks sa den ene polisen till mig. 
 
"Behåll tårarna till en annan gång."
 
Den andre kom med alkomätaren. 
"Blås här tills det knäpper till" sen tryckte han in röret i mun på mig så långt att jag knappt kunde blåsa överhuvudtaget!!
 
Så nu ska jag punga ut med 2300 kr (skatten) +1000kr (böter) innan jag får skyltarna tillbaks på min bil. 
 
Eftersom jag är sjukskriven så har jag inte de pengarna. 
 
Säger inte att poliserna gjorde fel som bötfällde mig. Fel är fel. 
Men att vara så otrevliga... att inte förstå att jag "uppförde mig konstigt" berodde på att jag hade en bil framför mig som inte körde fortare än 25 på 60 väg. 
 
Nästa gång ska jag hålla rätt hastighet oavsett vem eller vad hag kör på!!
 
Kan tillägga att fyllebilen körde jag om en stund senare efter att de "parkerat" i ett träd lite längre bort. 
 
Hoppas för polisernas skull att ingen oskyldig kom till skada!
 
 
Dax att bädda ner min febriga och snuviga kropp. Skall njuta av att mitt äskade Frölunda är klara för final i CHL. 
 
Sob gott och minns att du är bra. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela