ett helvete i taget

Livet, tankar, inredning och underlig sjukdom

Diamonds are a girls best friend

Publicerad 2017-01-21 14:32:00 i Allmänt,

För ett tag sen, när jag först fick veta att något var fel med mitt blod, gav mina underbara grannar, Rickard och Maria mig ett presentkort på guldfynd. Det var ganska mycket pengar! De sa då att när jag har en kass dag så kanske jag vill unna mig ngt onödigt men fint. Jag tackade och har unnat mig. Smycken är något jag älskar men väldigt sällan har råd med. Idag var en sån dag då allt kändes kass. Hade glömt hämta mediciner så lite bråttom var det att komma sig iväg tidigt. Ni har inte glömt att jag fortfarande inte får köra min egen bil... Men Heléne en annan vän som bor nära var snäll och lånade ut deras ena bil. Efter jag varit på Apoteket, passerade jag först Gålitter... "70%" stod det i fönstret. Precis bakom låg en korg med månadssmycken som jag tittat på tidigare. Eftersom jag är född i Juni så är min månadssten ametist. Lila... Äh, jag kollar. Jo, visst det fanns. Nu kostade de 27 kr. Inget att diskutera. När jag betalde såg jag mitt presentkort och tänkte "varför inte kolla.." Tänkt och gjort. Över till det hus på köpcentret där GF ligger. Rea där med. Wohoo. Så efter lite botaniserande så hittade jag den. En ring från #mollysanden. Ringen är ju som alla vet rund. En evighet. Ingen början inget slut. Att ringen dessutom har små hjärtan runt om måste väl ändå betyda evig kärlek? Så den blev det.
Känns lite roligare att fajtas med livet när man kan ha något fint att titta på. När jag gick ut genom dörren såg hag dem.. örhängen jag bara MÅSTE ha. Så... presentkortet fick jobba lite till.
Så här sitter jag nu. Nerbäddad i soffan med feber och mysbyxor. Bara njuter av mina fina nya smycken och hoppas att morgondagen är en bättre dag än idag. Önskar dig en fantastisk lördag. Glöm inte att du är fantastisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela