ett helvete i taget

Livet, tankar, inredning och underlig sjukdom

Äntligen fått ändan ur vagnen

Publicerad 2017-01-10 10:45:15 i Allmänt,

Jag kände att min gamla blogg hade så stort fokus på vad som varit.
Inte på vem jag är och vad jag gör i dag.
Så här är den, min nya blogg.
 
VÄLKOMNA!!
 
Vad är tanken bakom denna då?
Jo; jag har alltid älskat att skriva och jag bearbetar mycket genom skrivandet.
Berabetar dagen, livet, samtal och tankar.
Anser att vi har ett liv och att det bästa vi kan göra med det livet är ta vara på det.
Man ska ge av det man kan men aldrig slösa sin tid och energi på dem eller det man inte tjänar på.
 
Självklart handlar det inte om pengar, utan om vad man kan vinna det viktiga i.
Energi, självkännsla,självförtroende och styrka.
 
Att hjälpa en vän i dag och veta att den vännen kommer finnas där för dig när du behöver är en vinst.
Men att hjälpa någon som du vet aldrig skulle lägga två fingrar i kors för dig är slöseri,
både för dig och den som ber om hjälpen.
Han/hon tvingas ju att själv lära sig lösa saker.
Där har du vinsten.
 
 
Jag är oxå väldigt förtjust i att finna nya lösningar på gamla problem.
Nya användningsområden för gamla saker.
Jag har inte någon fet plånbok och ingen annan än jag som ska stå för fiolerna.
Alltså har jag  att lära mig att koka soppa på en spik,eller sy om lite för att kunna hänga med.
Tänker nämligen att man kan leva livet genom att ge av sig själv och sin egen energi utan att begära ngt tillbaks
 
Min stora favorit är sprayfärg! Jag ÄLSKAR sprayfärg!!!
Ska inte tråka ut er med sånt nu.
Men vill du hänga med i mitt liv och kanske få ett tips eller två så kom tillbaks en annan dag
 
Ha en bra dag. Glöm inte att du är vacker.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela